پایگاه اختصاصی عسل میثم

از زنبورعسل و محصولات شگفت‌انگیز او، بیشتر بهره ببریم ...

از زنبورعسل و محصولات شگفت‌انگیز او، بیشتر بهره ببریم ...

پایگاه اختصاصی عسل میثم
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

معرفی گرده گل

چهارشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۳، ۰۶:۵۲ ب.ظ

گرده گل چیست؟  چه چیزی در گرده گل وجود دارد که باعث خواص زیاد آن شده است؟

گرده گل  به صورت دانه های ریز و به رنگ زرد یا نارنجی  است که توسط زنبورعسل و از درون گل ها جمع آوری می شود.گرده گلی که ما بر روی گل ها میبینیم به صورت ذرات بسیار ریزی می باشد که توسط انسان قابل جمع آوری نیست اما زنبور عسل این کار را برای ما انجام می دهد. گرده گل درواقع اسپرم گیاهان می باشد و حامل ژن های مذکر هستند و خواص درمانی و دارویی بسیاری دارند ...

ممکن است بپرسید که دقیقا گرده گل چه ترکیباتی دارد و چه چیزی منجر به خواص فوق العاده آن شده است! ترکیب دقیق شیمیایی گرده کلی که زنبورعسل جمع آوری می کند به گلی که از آن گرده را جمع اوری کرده است بستگی دارد بنابراین می توان گفت هیچ دو نمونه گرده گلی نیست که ترکیب شیمیایی یکسانی داشته باشند. هرچند ترکیب شیمیایی یکسانی برای گرده گل وجود ندارد اما ترکیب تقریبی گرده گل به صورت 55 درصد کربوهیدرات، 35 درصد پروتئین، 3 درصد مواد معدنی و ویتامین، 2 درصد اسید های چرب و 5 درصد ترکیبات دیگر می باشد.

 گرده گل بسیار مغذی هست و تمام آمینو اسیدهای ضروری بدن و همینطور  آمینواسید های غیرضروری بدن را  که باید از رژیم غذایی خود کسب کنید در خود دارد. گرده گل حداقل بیست نوع آمینواسید که اجزای سازنده پروتئین ها هستند و برای ساختن هر سلولی در بدن لازم هستند در خود دارد. محصولاتی مانند شیر، پنیر، ماست، گوشت قرمز و ماهی غذاهای دیگری هستند که این آمینواسیدها را دارند.

گرده گل با داشتن 35 تا 40 درصد پروتئین و فقط 40 کالری در هر قاشق غذاخوری یک غذای کامل برای ورزشکاران و بدن ساز ها می باشد، چرا که هیچ غذای طبیعی دیگری که این همه پروتئین، ویتامین و مواد معدنی درخود داشته باشد وجود ندارد. ورزشکاران به جای اینکه از مکمل های غذایی که عوارض جانبی شناخته شده و ناشناخته زیادی دارند استفاده کنند با مصرف گرده گل می توانند مواد ضروری بدنشان را تامین کنند.

علاوه بر مقادیر زیاد پروتئین گرده کل تقریبا حاوی 14 نوع ویتامین،28 نوع ماده معدنی، انواع مختلف آنزیم های فعال و مقادیری اسید چرب می باشد.گفته می شود گرده کل تنها منبع گیاهی هست که حاوی ویتامین ب12 می باشد.  خوردن غذاهایی که آنزیم دارند به بدن کمک می کند تا با بیماری هایی مثل سرطان بجنگد و انرژی کمتری صرف ساخت آنزیم بکند.

برخلاف تلاش های زیادی که محققان برای ساختن گرده گل مصنوعی کرده اند اما هنوز نتوانسته اند بعضی ترکیبات موجود در گرده گل را شناسایی کنند. احتمالا زنبورهای عسل چیز خاصی به گرده گل جمع اوری شده شان اضافه می کنند تا نتواند توسط انسان کپی شود!!

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی